NyhedSkrevet: 9. september 2021

Sociale medier: morgenmøde om billig og effektiv markedsføring

Billig og effektiv markedsføring var hovedområderne da Tønder Erhvervsråd inviterede iværksættere fra detailhandlen til morgenmøde omkring brugen af sociale medier, herunder Facebook og Instagram, som temaet for dagen.

Sociale medier: morgenmøde om billig og effektiv markedsføring

Der var 11 iværksættere der mødte veludhvilet og veloplagt op til morgenmødet – alle sammen med deres egen forudgående viden om sociale medier og forventninger til mødet.

Det var iværksætterkonsulenten Palle Graversgaard, der sammen med digital kommunikationskonsulenten Christina Jakobsen, var værterne for mødet. Palle Graversgaard introducerede og afsluttede mødet, og under mødet holdt Christina Jakobsen oplæg omkring sociale medier, med fokus på Facebook og Instagram som salgsbooster og effektiv markedsføring. Oplægget omhandlede sociale medier generelt samt fordelene ved at bruge dem, og der blev givet eksempler fra den virkelige verden i form af en case story, om hvordan man kan anvende Facebook og Instagram som et markedsføringsredskab.

Efter endt oplæg havde deltagerne mulighed for at stille spørgsmål omkring brugen af sociale medier. Der blev stillet mange kvalificeret og forskellige spørgsmål, og det blev hurtigt gjort klart, at sociale medier var noget iværksætterne meget gerne ville bruge, men at de havde brug for en hjælpende hånd til at komme ordenligt i gang.

Som en hjælpende hånd til de deltagende iværksættere havde Tønder Erhvervsråd medbragt et tilbud fra Midtbykoordinatoren Erik Petersen, som deltagerne kunne gøre brug af. Tilbuddet lød på en times hjælp til opstart af sociale medieplatforme til en fordelagtig pris.

Ejer af Glaskunsten – Dirk Andresen var meget interesseret i tilbuddet om at få en times hjælp til sociale medier fra Erik Petersen.

Efterfølgende har jeg aftalt med Erik Petersen fra Tønder Handelsstandsforening, at vi sammen laver en praktisk gennemgang af arbejdet med fortrinsvis Facebook. Her kan Erik Petersen vise mig, hvilke elementer, der skal bruges på de sociale medier, og hvilke i første omgang kan udelades. Tak for tippet. Denne information om hjælp fra Erik Petersen var ny for mig

Vi vil efterfølgende følge Dirks anvendelse og erfaring med brugen af sociale medier, for at se hvilken effekt dette har haft på hans butik – herunder salg, markedsføring og kendskab til butikken.

Har du spørgsmål?

Skriv eller ring til os.

Palle Graversgaard

Palle Graversgaard

Tilmeld dig erhvervsnews

Få vores aktuelle tilbud, informationer og erhvervsrelaterede nyheder fra dit lokale erhvervsliv, når du tilmelder dig ERHVERVSNEWS.