NyhedOpdateret: 20. maj 2021

Ny leverandørliste skal bruges i kommunens udbudssager

Håndværkerdatabasen som Tønder Kommune tidligere har anvendt, erstattes nu af en leverandørliste, som allerede er klar til at blive taget i brug.

Ny leverandørliste skal bruges i kommunens udbudssager

Leverandørlisten er en liste, hvor håndværkere, eller leverandører kan registre sig, hvis de har interesse i at udføre vedligeholdelses-, renoverings og anlægsopgaver på kommunale ejendomme samt vej- og parkområder.

Listen er et styringsredskab for små såvel som store opgaver, der udbydes af Tønder Kommune. Hvis man som håndværker eller leverandør ønsker at komme i betragtning til arbejdsopgaverne, skal man være registreret på listen.

Leverandørlisten erstatter håndværkerdatabasen, men da der er tale om en ny portalløsning, er det nødvendigt, for lokale håndværkere og leverandører at oprette sig på ny.

“Jeg vil opfordre alle, der er interesseret i at udføre arbejde for Tønder Kommune til at skrive sig på leverandørlisten, for det er den, som vi fremadrettet kommer til at bruge, når vi har opgaver i udbud”, – fortæller Palle Kudsk, der er afdelingsleder ved Teknik & Plan i Tønder Kommune og tilføjer, at det er vigtigt, at virksomhederne kun registrerer de fagområder de beskæftiger sig med.

Det er nødvendigt, at oprette sig på ny, og lokale håndværkere og leverandører opfordres
til at tilmelde sig. Leverandørlisten findes via Tønder Kommunes hjemmeside eller ved at følge nedenstående link:

https://www.toender.dk/service-og-selvbetjening/leverandor-til-kommunen/tonder-kommunes-leverandorliste/

Leverandørlisten har en supportløsning, som, alle håndværkere og leverandører kan bruge, hvis der er behov for hjælp til oprettelse eller andet. Supporten varetages af Comdia Aps, som har udviklet portalen.

Supporten er åben hverdage fra 9.00-15.00, og kan kontaktes på telefon +45 7199 3672 eller via mail: [email protected]

Leverandørlisten kan i øvrigt, også findes på Comdia’s hjemmeside; comdia.com.

Byggeansøgninger – sagsbehandlingstid

Sagsbehandlingstiden for byggetilladelser kan i øjeblikket desværre være lidt længere end sædvandligt. Forklaringen er, at der er kommet rigtig mange nye ansøgninger om byggetilladelse ind i løbet af foråret. Antallet af byggetilladelser, der bliver givet, er ikke blevet mindre, og sagsbehandlingen forsætter ufortrødent. Der er fortsat gang i rigtig mange ting på det tekniske område. Kommunens medarbejdere arbejder fortsat hjemmefra, og hen over vinteren er nye kommunikationsmidler taget i brug, så som virtuelle møder, f.eks. via Teams.

Det er fortsat også muligt, at kontakte kommunens Erhvervskoordinator Gitte Frank Andresen ved nye tiltag, udvidelser eller særlige problemstillinger, på mobil: 24 64 98 16 eller mail: [email protected]

Kontaktinformation

  • Palle Kudsk, afdelingsleder, Teknik & Plan, Tønder Kommune: Mob.: 2463 9062
  • Aron Jørgensen, Energiteknolog, Teknik & Plan, Tønder Kommune: Mob.: 3066 3963
  • Sofie Henriette Kjeldsen Rasmussen, Bygningskonsulent, Tønder Kommune: Mob.:2420 5418

 

Har du spørgsmål?

Skriv eller ring til os.

Peter Engel-Andreasen

Peter Engel-Andreasen

Tilmeld dig erhvervsnews

Få vores aktuelle tilbud, informationer og erhvervsrelaterede nyheder fra dit lokale erhvervsliv, når du tilmelder dig ERHVERVSNEWS.