Eventonsdag den 27. okt. 2021 Kl. 9:00, Tønder

2-dags seminar: Sådan udvikler du skarp kommunikation og effektiv marketing af fødevarer

Arbejder du med fødevarer, har du også valgt verdens hårdeste markedsplads. Dine konkurrenter står lige ved siden af dig og kunden bruger kun nogle få sekunder til at tage sin købsbeslutning.

2-dags seminar: Sådan udvikler du skarp kommunikation og effektiv marketing af fødevarer

Det kræver skarp kommunikation og effektiv marketing. Du skal beslutte dig for emballagedesign til f.eks. forbrugerkampagner eller en skarp præsentation hos indkøberen til effektive marketingaktiviteter.

Hvad er dit værditilbud?
For at være skarpe og effektive, kræver det, at vi har styr på vores produkts værditilbud (eller DNA). Det skal være unikt, så I skiller jer ud fra de konkurrerende produkter på en måde, der er relevant for jeres målgruppe.

Et sammenhængende værditilbud er fundamentalt for jeres forretning. Derfor bruger vi det meste af første seminardag på at få styr på jeres værditilbud, som vi bruger resten af seminaret på at konvertere til skarp kommunikation og effektiv marketing.

Vi anvender enkle og praktiske værktøjer og seminaret afvikles i en uformel form med korte indlæg, workshops og drøftelser undervejs.

Seminaret arrangeres af Vores Marsk i samarbejde med Tønder Erhvervsråd og gennemføres af Dennis Hvam og Lars Halskov fra Kombination ApS i Vejle. Kombination er et konsulenthus bestående af specialister indenfor dagligvarer. Dennis Hvam har en baggrund som kommerciel direktør på tværs af fødevarer, drikkevarer og dagligvarer fra bl.a. Kelsen Group, Royal Unibrew og Lego. Lars Halskov har en baggrund fra reklamebranchen som strategisk rådgiver og partner primært inden for fødevarer og andre dagligvarer. Læs mere på www.kombination.dk

PROGRAM:

Dag 1
•    Velkommen og intro deltagere, rådgivere og program
•    Introduktion af værktøj til udvikling af værditilbud
•    Workshop (indsigter, disruption, værditilbud)
•    Frokost
•    Workshop (fortsat)
•    Præsentation og feedback af værditilbud
•    Opsamling og intro til dag 2.

Hjemmearbejde: Deltagerne har her mulighed for at arbejde i dybden med sit værditilbud.

Dag 2
•    Opsamling fra dag 1 + hjemmearbejde
•    Introduktion af værktøj til udvikling af skarp kommunikation
•    Workshop (tagline, kernefortælling, univers)
•    Frokost
•    Introduktion til udvikling af effektiv marketingplan
•    Workshop (mål, fokus, aktiviteter)
•    Opsamling og afrunding

OBS: Spørgeskema
For at forberede deltagerne på seminaret og give rådgiverne et godt forhåndskendskab, udsendes et spørgeskema fra Kombination ApS til hver deltager forud for seminaret. Det skal returneres til Kombination ApS senest 2 dage inden 1. seminardag.

Se invitationen til eventen her.

Praktisk

Dato og tid
Onsdag d. 27. oktober 2021 kl. 09:00 til Tirsdag d. 2. november 2021 kl. 15:00

Tilmeldingsfrist
Onsdag d. 20. oktober 2021

Sted
Vores Marsk
Allegade 15,
6270 Tønder

Målgruppe
SMV virksomheder i Tønder, Esbjerg, Varde og Fanø, der arbejder inden for, eller har et fokus på fødevarer.

Få yderligere information ved at kontakt daglig leder af Fødevarehuset – Vores Marsk, Jesper Monsrud på 2055 0173 eller [email protected]

Tid og sted

  • Allegade 15, 6270 Tønder
  • onsdag den 27. okt. 2021 Kl. 9:00

2-dags seminar: Sådan udvikler du skarp kommunikation og effektiv marketing af fødevarer

Allegade 15, 6270 Tønder

Tilmeld 2-dags seminar: Sådan udvikler du skarp kommunikation og effektiv marketing af fødevarer

  • Allegade 15, 6270 Tønder
  • onsdag den 27. okt. 2021 Kl. 9:00

Tilmeld dig erhvervsnews

Få vores aktuelle tilbud, informationer og erhvervsrelaterede nyheder fra dit lokale erhvervsliv, når du tilmelder dig ERHVERVSNEWS.